Sony ve AMD, yeni nesil PlayStation konsolunda grafik teknolojilerinde önemli yenilikler getirmek üzere güçlerini birleştirdi. Ortak çalışma, Project Amethyst adı verilen bir girişim çerçevesinde yapay zeka ve gerçek zamanlı grafik üretimi alanında donanım ve yazılım çözümleri geliştirmeye odaklanıyor.
PlayStation 6, grafik performansı ile dikkat çekebilir
Projenin iki ana hedefi bulunuyor. Birincisi, video oyunlarında makine öğrenimi iş yükleri için özel olarak optimize edilmiş bir mimari tasarlamak. İkincisi ise, gerçek zamanlı olarak grafik öğeleri oluşturabilen gelişmiş sinir ağları geliştirerek görsel kalite ve performansta ciddi bir sıçrama sağlamak.

AMD’nin kıdemli başkan yardımcısı Jack Huynh, bu iş birliğinin mevcut FSR 4 teknolojisinde bulunan Süper Çözünürlük gibi başarılar elde ettiğini, ancak hedeflerinin daha ileriye gitmek olduğunu belirtti. AMD, yapay zeka tabanlı teknikleri FSR Redstone adlı yeni özelliklerle geliştirerek kare üretimi ve ışın yenileme gibi işlemlerde önemli iyileştirmeler sunacak.
Bu yenilikler, grafik işlemcinin (GPU) üzerindeki işlem yükünü azaltarak oyunların konsolun performansını daha az zorlamasını sağlayacak ve çok yüksek görsel kalite sunacak. Proje, Sony’nin PlayStation mimarı Mark Cerny ile AMD’den Jack Huynh’ın sosyal medya platformu X’te yaptığı ortak paylaşımla duyuruldu. İkili, geliştirilen teknolojilerin yeni nesil konsollarda oyuncular tarafından doğrudan hissedileceğini belirtti.
Henüz resmi olarak duyurulmayan PlayStation 6’nın tanıtımının 2026 yılında yapılması bekleniyor. Sony ve AMD’nin bu işbirliği, oyun deneyiminde yapay zeka ve gerçek zamanlı grafik teknolojilerinin önemli bir rol oynayacağını gösteriyor.